معرفی دفتر  توسعه بازار دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد:

دفتر توسعه بازار در سال 1400 به دلیل چالش‌های موجود در برقراری ارتباط میان صنعت و دانشگاه، با اهداف شناسایی اولویت‌ها و نیازهاي پژوهشی سازمان‌ها، هدایت موضوع پایان‌نامه‌ها به سمت طرح‌هاي پژوهشی و پروژه‌هاي کاربردي، تسهیل فرایند جذب پروژه‌ها و کمک به مشارکت بیشتر اعضا هیات علمی در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد ایجاد شد.

همچنین وظایف عمده این دفتر به شرح زیر می‌باشد:

1. تشکیل بانک اطلاعاتی نیازهای فناوری و پژوهشی

2. تشکیل بانک اطلاعاتی تخصص و حوزه‌های پژوهشی و فناورانه اساتید

3. بازاریابی موردی بر مبنای تقاضا

4. شکل‌دهی همکاری استراتژیک

5. کمک به انعقاد قرارداد

6. کمک به پیگیری مطالبات مالی

7. مانیتورینگ و پایش پروژه

8.مدیریت فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت

9. مدیریت فضاهای فناور

دانشکده مهندسی با بیش از 180 عضو هیئت علمی مجرب و بیش از 1000 دانشجوی تحصیلات تکمیلی در سطح کشور و بالاخص شرق کشور آمادگی همکاری با صنعت را داراست. در حال حاضر موسسات همچون سازمان فاوا شهرداری مشهد، قطار شهری مشهد، قرارگاه خاتم الانبیاء، اداره برق منطقه مشهد، سازمان آتش نشانی و ... دارای قرارداد پژوهشی با دانشکده مهندسی می باشد. همچنین دانشکده مهندسی حضور نمایندگان برخی از موسسات و سازمان‌های طرف قرارداد را برای ارتباط نزدیک با استادان و دانشجویان، از طریق دفتر نمایندگان صنایع فراهم نموده است.

بازدیدهای صنعتی نیز به طور متناوب از صنایع بزرگ و برای رشته های مختلف در طول هر ترم انجام می شود. در این بازدیدها دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی می‌توانند ضمن بررسی مشکلات و عارضه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود را در قالب پروژه به صنایع و کارخانه‌ها ارائه نمایند.


Featuring-A

تقویم آموزشی دانشکده

Featuring-C

گروه‌های آموزشی / رشته‌ها

Featuring-B

مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه‌ها

Featuring-D

همایش‌ها و کنفرانس‌ها