(اطلاعیه شماره ۲)


قابل توجه دانشجویان محترم دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد


پیرو تصمیم ستاد ملی کرونا و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر بازگشایی کلاس های حضوری دانشگاه های کشور از فروردین ماه ۱۴۰۱ به اطلاع می رساند که مراحل حضوری شدن کلاس ها در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد به ترتیب ذیل انجام خواهند گرفت:

۱- با توجه به غیر حضوری بودن کلاس ها در بیش از دو سال گذشته، به منظور مواجه شدن با کمترین چالش، ضرورت دارد تا برنامه ریزی و آماده سازی فضاهای فیزیکی و کلاس های درس به طور دقیق و مناسب انجام شود. لذا هفته اول به آماده سازی و برنامه ریزی اختصاص می یابد و تمام کلاس ها کماکان به شکل مجازی برگزار خواهد شد.

۲- کلیه کلاس های تحصیلات تکمیلی از هفته دوم( ۲۰ فروردین ۱۴۰۱) به شکل حضوری برگزار خواهند شد. چنانچه تعدادی از دانشجویان به هر دلیل موجهی نتوانند در کلاس های حضوری حاضر شوند، می توانند با هماهنگی استاد درس به شکل برون خط(off line) از کلاس ها استفاده کنند. ضمنا سعی می شود در صورت امکان کلاس ها به صورت همزمان حضوری و برخط برگزار گردد‌.

۳- آن دسته از کلاس های تحصیلات تکمیلی که استاد درس در خارج از کشور باشد و یا اکثریت دانشجویان آن غیر ایرانی باشند، کماکان به شکل آموزش مجازی ادامه خواهند یافت.

۴- کلاس های کارشناسی در هفته اول کماکان به صورت غیرحضوری و از هفته دوم به تدریج حضوری خواهند شد. شیوه حضوری شدن پس از دریافت اطلاعات آماری از تعداد دانشجویان ثبت نام شده در خوابگاه ها و بررسی های لازم و برنامه ریزی مناسب در انتهای هفته اول اطلاع رسانی خواهد شد.


موفقیت و سلامتی کلیه دانشجویان عزیز را در سال ۱۴۰۱ از خدای بزرگ خواستاریم.

هیات رئیسه دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد