خودروی فرمول یک دانشجوی "سورنا" دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد به مرحله پایانی مسابقات ایتالیا راه یافت

8313970 259

خودروی فرمول یک سورنا توانست همه‌ آزمایش‌ها و بازرسی‌های فنی مسابقات فرمول یک دانشجویی ایتالیا را با موفقیت پشت سر بگذارد و جواز حضور در مرحله دوم و پایانی این رقابت‌ها را کسب نماید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مسابقات بین المللی فرمول یک دانشجویی ایتالیا که با حضور دانشجویان ۲۶ کشور جهان از جمله ایران از ۴ روز پیش در این کشور آغاز شده است، وارد مرحله دینامیک خود شد.

مسابقه شتاب، نخستین مسابقه مرحله دینامیک بود که امیر رضا صانعی رانندگی خودرو «سورنا» دانشگاه فردوسی مشهد را بر عهده داشت.

در این مسابقات داوران بین المللی خودرو‌های ساخت دانشجویان را از نظر فنی و دینامیک بررسی و ارزیابی می‌کنند. «اسکید پد» یکی دیگر از مسابقات مهندسی بود که خودروی فرمول یک دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در آن به خوبی درخشید.

سعید ریاضی تهرانی، دیگر دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد که رانندگی خودرو فرمول یک دانشجویی ایران را در این مسابقه برعهده داشت، گفت: این مسابقه در پیستی که به صورت ۸ انگلیسی است، دو لپ سمت چپ و دو لپ سمت راست انجام می‌شود که در پایان کار، مجموع زمانی که ثبت می‌شود محاسبه و بر اساس آن امتیاز داده می‌شود».

در این دور از مسابقات حدود ۲۶۰۰ دانشجو از ۸۲ دانشگاه مختلف جهان شرکت دارند و هر تیم به طور میانگین ۲۵ نفر عضو دارد.

photo 2017-12-24 08-18-35

خودرو سورنا، نخستین خودروی فرمول یک دانشجویی ایران است که دانشجویان دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد آن را ساختهاند و در روز شنبه، دوم دی ماه ۹۶ طی مراسمی با حضور دکتر کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و مسئولین دانشکده مهندسی و همچنین مدیران شرکت‌ها و سازمان‌های حامی، از خودرو فرمول یک دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد که توسط یک تیم ۱۷ نفره از دانشجویان طراحی و آماده شرکت در مسابقات فرمول یک دانشجویی ۲۰۱۸ ایتالیا گردیده بود رو نمایی شد.

Featuring-A

تقویم آموزشی دانشکده

Featuring-C

گروه‌های آموزشی / رشته‌ها

Featuring-B

مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه‌ها

Featuring-D

گروه داده پرداز دانشگاه فردوسی مشهد

بیش از5000 دانشجو
بیش از 180 عضو هیات علمی
بیش از 22000 فارغ‌التحصیل
بیش از300 دانشجوی بین‌المللی
60 رشته/مقطع تحصیلی
7 گروه آموزشی